tisdag, februari 22, 2011

Dröm

Jag drömde så hemskt inatt.
Ni vet, en sån där dröm som liksom sitter kvar i kroppen hela dagen.
Jag mådde verkligen dåligt i både kropp och själ långt in på eftermiddagen.
Riktigt jobbigt.

Jag drömde att min älskade pappa dog.
Än en gång gjorde jag hjärt- och lungräddning på någon som inte vaknade till liv igen.
Sen vaknade jag.
Och var tvungen att gå upp och kolla så att pågarna andades.

Och pappa fick ett sms några timmar senare när jag inte stod ut längre.
"Allt bra idag?"
Det var det.
Men han fick stränga order om att börja ta hand om sig ordentligt.

Och jag, jag har fortfarande oro i kroppen.

4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Riktig obehagligt :-(
KRAM

Christina / Synål / Stina sa...

Vill sicka en kram till dig,
Men ska man tro på vad folk säger så betyder att dröma om död att någon ska gifta sig = bröllop
Hoppas det kan kännsa lite med positivt.

Lina sa...

Usch...sånt är så obehagligt.
Massvis av kramar till dig!

mammaxtre sa...

Oj så jobbigt att vakna till en sådan dröm och att sedan fortsätta att bära oron.

Ha en fin dag