torsdag, september 10, 2009

Ett år äldre...

Jaha, då var man ett år äldre då.

Födelsedagen var trevlig, blev sjungen för av alla barn och vuxna på jobb och fick present.
Fick en massa grattis-sms, tack alla, ja,även J vars sms väckte mig 5.43...

Pågarna sjöng inte för mig men sa grattis och kramades, och Emil sprang in på sitt rum och letade fram ett halsband han gjort på dagis för ett tag sen och gav mig!
*fniss*
(Han har tagit tillbaka det nu, jag fick visst bara ha det på min födelsedag!)
Sen gjorde de teckningar till mig på dagis.

På kvällen kom svärmor och svärfar med presentkort så idag har jag varit och handlat min klocka som jag lagt undan.
Det blev en jättetjusig, stor, Esprit-klocka.
Dyraste klockan jag nånsin köpt...

En timme innan svärmor och svärfar kom, mitt i dammsugningen, hoppade Axel som vanligt i soffan (trots att jag sagt ifrån 1000 ggr) och lyckades slå skallen i kanten på glashyllan till stereobänken.
Blodet sprutade förstås.
Så jag fick leka sjuksyster och klippa av honom lite hår och tejpa igen såret.

Nej, nu ska jag äta lite popcorn och titta på tv.
Tack för alla grattis och kort och presenter!

10 kommentarer:

Pia sa...

Grattis!! Hoppas din dag blev bra! (Och det verkade det ju som :-)

Tur för Axel att han har en sån cool och sjukvårdskunnig mor, att han slapp uppsöka vårdanrättning precis på födelsedagen!

Ha det bra!

/Pia

Sandra sa...

Grattis Lotta! Om jag inte minns fel är du lika ung som jag, så det är väl 29 du fyller! ;-)
Kram, Sandra

Mathilde sa...

Grattis!!
Haha vad sött med halsbandet! Det är någonting du kan scrappa, gulligt minne att spara tycker jag! :)
Kram

Christina / Synål / Stina sa...

Grattis några dagar efter hoppas klockan går bra .
Kul när det är n¨got specielt som man önskar sig

Kram

Karin sa...

Grattis Lotta på din födelsedag!
Kram Karin

KarinS sa...

Grattis i efterskott!! /KarinS

kattiiiiss sa...

Härligt att du hade en bra födelsedag. Hoppas att du kunde glädjas lite... vet att man på sådana högtidsdagar saknar extra mycket.

Halsbandet var så tjusigt så. Emil såg så stolt ut!

KRAM på dej vännen
Katarina

Tessalonika sa...

Grattis grattis Lotta i efterskott!! Hoppas att du kommer med till scrappiz träffen;) det vore så kul att träffas!! Förstår också om du inte kommer! Tänker på dig och din familj....
Kramiz Tessan

Michaela Lejonberg sa...

Grattis i efterskott:)

Anonym sa...

Ett STORT GRATTIS !!! (bättre sent än aldrig) :-)

Kram Susanne - freja72