torsdag, maj 03, 2007

Kränkt

Jag kände mig kränkt idag.
Verkligen.
Jag blev både arg och sårad.

Det är inplanerat en heldags planering/teambuilding med jobb längre fram i maj.
Allra troligast är jag sjukskriven 50% då.
Chefen verkar ta för givet att jag inte ska med.

Jag sa att jag ville med, men att jag inte vet hur det funkar eftersom jag är sjukskriven 50%.
"Men orkar du cykla en hel dag då?"
Ähh, ja...
Det är ju inte som att jobba, sa jag, det är ju inte samma sak.
"Nej, det är ju jobbigare, tror jag nog."

Är det mer psykiskt påfrestande att cykla och ha roligt/teambuilda med arbetskollegorna än att jobba, eller tror hon jag är för tjock?
Ja, jag väger för mycket, men hallå, jag är dessutom stark som en oxe!
Jag orkar nog mer än vad vissa andra gör...

Det borde väl vara all anledning att få med mig som är delvis hemma för utmattningsdepression pga utbrändhet, jag som redan är så utanför som man kan vara på jobb pga att jag är så lite där i vanliga fall med mina 2 timmars arbete?
Jag behöver väl känna mig delaktig, viktig och inte stängas utanför som om jag kan kvitta?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy, va trist.
Förstår dej.
Du ska ju inte uteslutas bara för att du är sjukskriven, då är det extra viktigt att få känna sig delaktig. Det måste ju vara upp till dej att bedömma om du orka cykla en hel dag eller inte.
Vilken hemsk chef!!

Stå på dej!!
Styrkekramar

Jonna sa...

Så får man ju inte säga. Det är ju ännu viktigare att du får vara med på sådana här saker nu när du är sjukskriven. Du är ju inte sjukskriven för något kroppsligt. MYCKET, MYCKET dålig!!

Styrkekramar till dig!!
Jonna

Nemi sa...

Men snälla vännen! Försök att inte ta åt dig! Det är inte dig det är fel på! Lättare sagt än gjort, jag vet. Men du vet vad du orkar och klarar av och du vet hur du mår. Målet är att du ska bli frisk igen och sånt här hjälper inte direkt på vägen. Så försök så gott du bara kan att lägga det utanför dig själv. Din chef/ditt jobb är inte värd din ohälsa! Tänkt på dig själv, du är värd det!

Det är klart att du ska vara med den här dagen om du vill det. För DIN skull. De kan inte exkludera dig.

Massor med styrkekramar och vanliga bamsekramar med för den delen!

Jeanette Hornbeck sa...

grrr.

Stor kram på dig.