tisdag, februari 27, 2007

Vabb

A och jag var hemma redan igår, min vedervärdiga förkylning som däckade mig förra veckan har smittat även honom - fast som tur är så är han inte så sjuk som jag varit.
Men han är tillräckligt hängig, hostig och snorig för att vara hemma - som förskollärare har jag sett tillräckligt många superförkylda barn på dagis för att inte göra samma sak mot mina egna barn...

Det känns lite som tur i oturen att han blivit förkyld han med för jag är själv inte frisk än, jag blir tokig på den här j*kla förkylningen!
Jag är alldeles "mosig" i hjärnan, har tjockt grönt gojs ända in i bihålorna och ont i halsen.
Blä!

I morse frågade jag E (som var på dagis igår och hade jättekul) om han ville gå på dagis eller stanna hemma med mig och A:
"Jag får var hemma, jag hostar så mycket" sa han och hostade tillgjort 2 ggr på raken!
Sen har han inte hostat mer idag, men faktiskt varit lite tröttare än vanligt.

Men i morgon räknar jag med att det ska gå att lämna dem, själv behöver jag verkligen till jobb igen - det känns som om jag knappt varit där på evigheter...
Vabbar jag inte så är jag själv sjuk...

1 kommentar:

Jonna sa...

Är ni friska idag? Blev det både jobb och dagis för er?

Jag är hemma med båda tjejerna idag.

Kram Jonna