söndag, februari 04, 2007

Ööörrk...

Denna förbannade hosta!
Svärmor och svärfar var på middag här så det blev sent i säng, vid 2 la jag mig och läste lite i en tidning.
Somnade kanske 2.15.
2.38 vaknade jag av mystiska ljud från pågarnas rum.
Gick in - As säng full med kräk...

Sanering och ombäddning...

Gick och la mig igen vid 2,47.
2.54 hörs det något igen - jodå, han har kräkt ner sig och sängen igen pga hostan.

Sanering och ombäddning...

Går ner och startar tvättmaskinen.
Kommer upp kl 3.09 och tittar in till barnen för säkerhets skull, det luktar kräk i rummet.
Usch då, ska de behöva ligga i den här doften tänker jag och tittar först till A och sen E.
Jajamen...
Nu har E kräkt ner sig och hela sängen.

Sanering och ombäddning...

3.18 lägger jag mig i min säng igen.
Somnar.
6.50 står två små pojkar och tänder min sänglampa och säger: Vakna, mamma - vi har sovit färdigt!

10.30 är omgång nummer 3 igång i tvättmaskinen...

*gäsp*

Inga kommentarer: