torsdag, februari 22, 2007

Insnöade...

Tur i oturen att jag är hemma för att jag är så förkyld...

När jag kom ut idag för att gå med killarna till dagis såg jag att det mellan vår bil och vägen fanns ca 100 meter parkering med en halv meter snö...
Inte en chans att få ut bilen och komma till jobb!

Tänkte för mig själv att det blir nog bättre när vi kommer ut till vägen, men nej, därute stod bussen till Malmö och hade kört fast.
Såg sen att nästa väg såg bättre ut, vi gick på vägbanan mot dagis och ser när vi ska in på sista biten väg att det är helt fullt med snö på vägen, förutom några djupa sladdiga spår av enstaka bilar.
Vi pulsar oss fram de sista 150 metrarna, in på gården genom vallar av snö och in genom första bästa dörr.

Nästan inga barn...
Pågarna vill såklart inte stanna när de inte har sina kompisar där så vi plockar åt oss deras grejer vi ska ta hem över helgen, säger "Trevlig helg!" och pulsar hemåt igen!
Tur att vi bara har en sju-åttahundra meter till dagis!
Nästa gång ska jag sätta på radion och höra alla varningar om att inte gå ut!

3 kommentarer:

Jonna sa...

Hör och ser att ni verkar ha fullt kaos där söderut i landet. Hur ser det ut idag? Mår du bättre?

Kram Jonna

Anonym sa...

Idag ser det mycket bättre ut, det har lugnat sig så snön stannar där den ligger...

Jag mår inte bättre än tyvärr.

Kram, tvillingmamma Lotta

Pia sa...

Ja, tänk vad snö ni fått :-O! Stackars alla små blommor som redan tittat ut. Hoppas förkylningen släpper snart!