tisdag, maj 30, 2006

Äventyrscamp

Det är mycket nu, känns ibland som om jag inte hinner med att sova ens - men det beror väl iofs på att jag måste sitta här en stund innan läggdags!

Pågarna är friska igen, de har ju varit hemma nästan 2 veckor. Första veckan var de jättetrötta, hängiga, gnälliga - ville inget annat än titta på Teletubbies hela dagarna om de fått bestämma. Andra veckan kom lite feber o snoriga näsor... Med feber var de piggare än utan! Men nu är de bara lite halvsnoriga o Axel har kvar en rälig morgonhosta, annars är de pigga o krya igen. Redo för dagis!

Igår var jag o resten av personalstyrkan på Äventyrscamp för Teambuilding! Skitroligt! Jag ska byta arbetslag o avdelning till hösten (känns rätt skönt faktiskt) o vid gruppindelningen i 3 lag hade chefen placerat oss 4 nya i samma grupp (med 4 andra) för att vi skulle lära känna varann lite bättre.
Vi är 4 av 5 avdelningar som berörs av personalflytter men vi är den enda avdelningen som blir 4 personal som aldrig jobbat ihop. Men vi ser fram emot det, vi hade verkligen toppenkul igår!

Jag är en jäkel på att blåsa pil genom blåsrör - det hade jag ingen aning om! Vi klättrade genom "spindelnät", gick en bana med "skidor" för 4 pers, byggde jättepussel medan vi stod på bitarna, byggde stapel av träklossar med hjälp av långa rep o ett ankare i mitten, byggde torn av spaghetti o gelehallon o tillverkade en ballista ("katapultvapen" från svunna tider) mm mm. Vi vann flest grenar o vann alltså totalt!

Det är verkligen något jag rekommenderar er att föreslå för era chefer om ni behöver teambuilding!

Inga kommentarer: