söndag, maj 21, 2006

Dubbel lycka att få tvillingar!

JA, det är dubbel lycka!
Jag är inte dubbelt så lycklig, men jag får vara lycklig för 2 barn på en gång.

Efter 5 1/2 års ofrivillig barnlöshet var jag mirakulöst gravid, på ul i v19 fick vi veta att det fanns 2 bebisar i magen.
Jag var så lycklig att jag grät i en halvtimme.
Vi som inte skulle kunna få egna barn skulle få 2 st på en gång - VÄRLDENS BÄSTA BONUS!!!

Från den dagen fick vi inte höra annat än:
Fy va jobbigt! Usch, stackars er! Jag skulle ALDRIG vilja ha tvillingar!
Hur känns det för en överlycklig tvillinggravid kvinna att höra?
För jävligt!

NEJ, det är inte dubbelt slit.
Byter du en blöja kan du lika gärna byta en till.
Lagar du en flaska välling kan du laga två.
Skriker bägge?
Jaha, men den ena skriker ju ändå, så vad gör det om bägge skriker?
Det går att trösta två på samma gång.

Med tålamod, humor, kreativitet o mycket kärlek så är det inte jobbigt alls.
Jag har aldrig känt att det är jobbigt.

Bägge mina 2 hade kolik som släppte först vid 5 månaders ålder.
Intensivt, men inte jobbigt.
Man får ju anpassa livet efter hur det ser ut.

Att ha 2 barn i samma ålder, med samma behov, på samma utvecklingsnivå är inte dubbelt så jobbigt.
Värre då med 2 i olika åldrar som har väldigt olika behov.
Min bästa väninna fick ETT barn 2 månader innan våra pojkar kom.
De har haft det mycket tuffare med det barnet o dess äldre syskon än vi med våra två, de har ofta skämtsamt frågat om vi vill byta med dem.
Ett barn är inte automatiskt lättare än två...

NEJ, jag har inte känt att de är utställningsobjekt.
De är världens finaste.
Jag visar dem stolt för varenda människa i hela världen om så är.
Ute på stan med barnvagnen blev (bebisar är mer spännande än 2-åriga tvillingar kan jag påpeka) man alltid stoppad av okända människor som ville titta på dem o fråga om tvillingar.
De flesta berättade ju för mig hur söta de är, eller var trevliga, då bjuder jag gärna på det.

Det är ju en bekräftelse på hur speciellt det är med tvillingar, på att jag är utvald som fick den stora äran att bli tvillingmamma.

Inga kommentarer: