tisdag, januari 31, 2006

Uselt, Bredbandsbolaget

Detta mail skickade jag till Bredbandsbolaget idag!

Till CHEFER och kundtjänst på Bredbandsbolaget.
Nu är jag riktigt förbannad på Bredbandsbolaget!
Sämre telefonitjänst och service går inte att hitta.
Den 20 dec 2005 skulle vårt telefoniabonnemang hos er kopplas in.
Det enda som hände var att telefonen slutade fungera.
Vi upptäckte sen att om vi drog ut ADSL-modemet så fungerade telefonen och vi ringde med vår gamla operatör, Optimal Telecom.

Det fick vi göra trots att jag upprepade gånger felanmälde det hos er.
Till slut, i mitten av januari, kom det hem en man till oss som flyttade en tråd i telestationen, vilket han gjorde när vi inte var hemma och hade telefonen vidarekopplad till en mobiltelefon.
Han lyckades i alla fall få telefonen att fungera genom er, åtminstone att ringa UT!
Ringde man in hamnade man i mobiltelefonen, denna vidarekoppling gick inte att ta bort.
Till slut efter åtskilliga samtal med er och Optimal Telecom (vilka ni för övrigt fortfarande INTE har skickat papper till så vi står kvar hos dem också) lyckades Optimal telecom ta bort vidarekoplingen.

MEN - det gick/går fortfarande inte att ringa IN.
Några enstaka samtal går igenom, men inte ens de TVÅ personer som lyckats komma igenom enstaka gånger kommer igenom varje gång de ringer.
ALLA andra samtal försvinner någonstans på vägen och vår familj och vänner tvingas ringa oss på mobilerna varje gång de vill något.
Detta är förstås fullständigt oacceptabelt, jag betalar för tjänsten hos er!
Trots att jag sagt detta till er flera gånger händer ingenting, tjänsten fungerar fortfarande inte.

I måndags, den 23 jan 2006, fick jag nog och ringde er och sa upp vårt telefoniabonnemang hos er.
Jag ringde till Telia och beställde nytt nummer och abonnemang genom dem.
Det kom ingen uppsägan med posten.
Igår, 30 jan 2006, ringde jag och fick då göra uppsägan muntligt.
Den jag pratade med gjorde dessutom någon omkoppling i modemrelät så att telefonen stängdes av och Telia skulle kunna koppla på vårt nya nummer.

De har försökt koppla på sedan den 23 januari men kan inte för att det gamla numret som ligger hos er ligger och blockerar.
Idag 31 jan 2006 fungerar det fortfarande inte, och jag kontaktar er ännu en gång.

Efter diverse vidarekopplingar och bortkopplingar (som vanligt) får jag veta att det tar 10 dagar för er att koppla bort det gamla numret - dessutom 10 dagar från IDAG, inte 10 dagar från när jag ringde första gången och sa upp avtalet för mer än en vecka sen!
Detta innebar att vi fick aktivera tjänsten hos er ännu en gång för att överhuvudtaget ha telefon.
Alltså måste jag i ytterligare 10 dagar stå ut med att INGEN kan ringa till oss för att NI inte kan leverera vad ni lovar, dvs en fungerande telefonitjänst!

USELT, Bredbandsbolaget!
Riktigt uselt.
Jag betalar för något jag inte får och blir på vägen bollad mellan kundtjänst, uppsägningsavd o support och mellan er, Optimal telecom och Telia.
Vem ersätter all tid jag fått lägga på att sitta i telefon för att NI inte klarar av att utföra vad ni ska?
Vem ersätter alla missade samtal till oss?
Vem betalar våra familjer och vänners samtal till våra mobiltelefoner för att det inte fungerar att ringa till vårt fasta telefonnummer som NI står för?
VEM på hela ert företag är överhuvudtaget kompetent nog att göra ett dugg?
Till slut vill jag ha sagt att jag hoppas innerligen att jag slipper ringa er om 10 dagar för att Telia fortfarande inte kan koppla på vårt nya nummer för att NI inte ens lyckats ta bort det ni aldrig lyckats sätta dit ordentligt.

LR
Riktigt förbannad kund

Inga kommentarer: