onsdag, juni 14, 2006

Pratat med områdeschefen

Idag, äntligen, ringde områdeschefen tillbaka till mig.
Eller rättare sagt, hon ringde redan igår på min mobil, men just då stod jag i en kohage med 20 barn och ett 40-tal kossor!
Inte direkt läge...

De flesta av er har ju läst om förra diskussionen med rektorn, som lämnade oss utan några svar inför hösten och pågarnas förskoletider.
Att lämna 13,30 varenda dag varannan vecka kan väl va helt okej, enligt Vår kommun.
Nej!

Jag tog alltihop ännu en gång med områdeschefen.
Hon var väldigt trevlig och förstående och lyssnade verkligen på vad jag sa.
Hon sa även, precis som jag vet, att reglerna är såna.

MEN - hon anser att vi helt klart har fog för en dispens att få de tider vi vill ha - dvs lämna 9,30 3 dagar i veckan.
Hon förstod mycket väl problematiken med enäggstvillingars individbehov och deras språkutveckling.
Hon ska ta kontakt med rektorn för en diskussion och sen ska hon höra av sig till oss igen, senast v26.
Hon har mycket att stå i så här i skolavslutningstider...

Så idag känns det mycket bättre, det verkar som att det löser sig!

Inga kommentarer: