måndag, april 16, 2012

Usel bloggare...

Jag vet, jag är en usel bloggare för tillfället.
Förlåt!

Helgen har varit bra, vi inledde som alltid med film på fredagkvällen - just nu är pågarna inne i en Batman-period så vi tittar på de gamla Batmanfilmerna från 1995 och 1997 tror jag det var!

Lördag morgon fick jag frukost på sängen av Axel:


Ja, det är vin i glaset!
När jag tackat och sa att jag inte ville ha vin eftersom jag skulle köra bil senare på dan svarade han:
Jag tänkte jag ger dig vin så slipper vi simskolan!

Men sen hade han tur och slapp simskolan ändå eftersom A undrade om vi ville träffa dem på tivolit i Skurup - och det ville vi såklart!
De har nyss kommit hem med lillebror från Kina och äntligen fick även vi träffa sötnosen!

Söndagsmorgonen började med sovmorgon och när vi kom ner sprang två glada killar till kalendern där det stod "Bio?"
Tre veckor i rad har det inte blivit nån bio eftersom de inte skött sig, men den här veckan tog vi oss visst igenom utan att jag sagt att de förlorat bion.
Så även om klockan redan var mycket gick det ju inte att säga nej till tindrande ögon och hoppande fötter!
Tur i oturen så hade dessutom Sean Banan-filmen slutat gå i Malmö (thank God!) så det blev Piraterna i 3D!

Idag var jag på 3-veckorskoll på Memira/God Syn.
Synen har perfekt skärpa, men jag har fortfarande "dimsyn" och halos på ena ögat.
Nu fick jag veta att det beror på att jag har två veck på fliken i hornhinnan så antagligen måste de operera om det ögat och dra fliken rätt. :-(
Vecken sa hon kom av att jag troligtvis råkat gnugga mig i ögat, vilket jag i så fall inte märkt att jag gjort.
Skit oxå.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

kattiiiiss sa...

Hälsa familjen A ett stort grattis till lillebror. Har ju träffat storasyster någon gång, himla söt!

Hoppas att det löser sig med ögat och att det blir bra igen.

Den där frukosten på sängen var ju underbar. Men kanske lite magstarkt med vin så tidigt ;-)

Hoppas veckan blir bra.
Massa kramar
K