fredag, april 20, 2012

Dags igen

Då var det dags igen med droppar och inget smink på en vecka.
Var på 3-veckorskoll på ögonkliniken i måndags och klagade på min "dimsyn" och dåliga mörkerseende - vilket jag ju inte var orolig för eftersom det var helt normalt, men det är jobbigt.
Det visade sig att det inte var de vanliga besvären utan att jag fått två veck på fliken i hornhinnan.
Och de vecken påverkade min syn.
Så det blev en tid bokad hos deras läkare idag för ytterligare koll och ev operation.
Och idag var jag alltså där igen.
Det visade sig att det inte bara gick att lyfta på fliken och sträcka ut den utan han fick lösa upp en del av hornhinnan med etanol, vilket ger längre läkningstid och lite mer smärta efteråt.
Han lyfte på fliken och sträckte ut den, töjde på den, droppade och skrapade och skrapade mer om och om igen.
Slutligen la han på en skyddslins som ska sitta i ögat tills på måndag.
Det gjorde inte alls ont, men det var både läskigare och mer obehagligt än själva laseroperationen.
Men nu håller jag tummarna för att det blir bra!
Och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det här, att vara utan glasögonen är helt fantastiskt!
Från -6 och -6,5 till perfekt synskärpa på nån minut - helt otroligt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: