fredag, maj 27, 2011

Fullt upp

Jepp, fullt upp var det här!
Det märks att terminen snart är slut och att vi snart ska säga farväl till våra blivande skolbarn.
Avslutningssamtal ska hållas, utflykter ska göras och dokumentationer ska göras klara och säcken ska så att säga knytas ihop!
Det är roligt och sorgligt på samma gång och jag är hur trött som helst!

I tisdags var det dags för sommarfest på jobb, tyvärr var vädrets makter inte med oss och picknicken blev ganska så rumphuggen av ösregnet!
Men det var trevligt så länge det varade!
Av föräldrar och barn fick vi varsin vacker ros och ett jättefint pärlhalsband från Pilgrim i varsin färg.
Mitt var i favoritfärgen turkos - helt perfekt!

Och igår var det dags för utflykt igen, den här gången tog vi bussen till Malmö och Malmö Muséer.
Malmöhus och Tekniska Muséet blev besökta och vi vuxna hade precis lika kul som barnen!
Jag har inte varit där sen Fredrik och jag var där med pågarna när de var kanske 3,5 men i år blir det garanterat ett besök där.
Vi har ju långt sommarlov, jag och pågarna, så en heldag där hinner vi lätt med!
För en heldag behövs, det märkte jag igår - vi var där 10-14.45 och hann inte på långa vägar med allt vi ville!

Idag har jag varit på Mumindalens förskola i Klågerup, där vi bjöds på två föreläsningar med work shops om kemi och fysik i förskolan - och fick titta på deras nya fysiklekplats!
Det var väldigt lärorikt - och jag önskar verkligen att jag hade fått jobba med 5-åringar även nästa år, så mycket tips jag fick idag!
Men nåja, jag får försöka omvandla tipsen till att passa 1-3-åringar!

Annars rullar det på här, jag jobbar och står i och pågarna räknar ner tills de ska få sommarlov!
De trivs jättebra i förskoleklassen, men de längtar ändå efter att få börja ettan!
Och efter att få börja simskolan på utebadet här i byn!
På simskolan på lördagarna i grannorten känner de ju ingen, så de längtar efter att få gå på simskola med kompisarna - och varje dag dessutom!
Jepp, varje dag i 3 veckor blir det simskola - gissa om jag hoppas på att det vänder snart och värmen kommer?!

I morgon ska vi på kalas för Fredriks söta mormor Bea som fyllt 95 i veckan!
Det var alldeles för länge sen vi träffade henne så det ska bli jättekul.
Och på söndag ska pågarna på kalas hos en klasskompis - så det blir en kalashelg det här!

Inga kommentarer: