torsdag, mars 04, 2010

vab

I morgon tänkte jag att jag skulle få lov att jobba en första dag den här veckan...
Emil har fortsatt med feber sen helgen, och när febern försvann kom en förkylning istället.
Nys, hosta, snörvel och tungt att andas.
Och i princip ingenting äter han heller när han är dålig.
Stackarn, han är ju mager redan - det kunde ju varit Axel istället som har lite att ta av.
Nej usch, så får man inte säga, klart jag inte önskar att Axel skulle bli sjuk, jag vill ju inte att nån av dem ska vara sjuk.
Men Axel har faktiskt 4 kilo mer att ta av, på samma längd...

Nåja, han mår bättre nu i alla fall, igår åt han ordentligt för första gången sen i fredags, det tackar jag MacDonalds för!
Och idag har han fått en extra dag hemma så att han kan bli ordentligt frisk innan han går tillbaka till förskolanm, ingen mening att lämna honom halvkry och så blir han sjuk med en gång igen.
Men sen får det vara slut på det här!
Nu är vi trötta på vinterns alla sjukdomar.

Nu vill vi har sol och vår och friska dagar!
Och det verkar lovande - solen skiner från klarblå himmel och gör en glad!

2 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad könt att han blir piggare för varje dag som går.
Hoppas ni kan njuta lite av den underbar blå himmlen som finns i dag

Tessalonika sa...

Vist är det underbart. Min lille Musse började med feber förra fredagen, sedan hosta och förkyldning och igår fick han öroninflamation...Så hemma hos oss är det också VAB!!
Ha det gott ;)
Kram Tessan