söndag, augusti 09, 2009

Söndag

Idag började vi dagen med bad, eller rättare sagt så började pågarna och mormor dagen med bad medan jag bloggade om gårdagen!
Sedan lämnades huliganerna på Miniland, det var dags för Adventure Day, och mamma och jag tog en promenad i Arguineguín på jakt efter en Spar-butik.
Den första vi hittade var tillbommad och hade säkert inte använts som affär på flera månader trots att alla skyltar satt uppe, och den andra stora affären var stängd, antagligen eftersom det är söndag idag.
Men de små supermarketen var öppna så det blev ett besök där istället.
Det inhandlades en del snacks och alkoholhaltiga drycker...

Äntligen hittade jag den kanariska romen Artemis, men det var visst fel sort ändå, den görs nog i olika varianter.
Men den var god blandad med Coca-Cola i alla fall!
I morgon ger vi oss ut på jakt igen, efter sorten som heter Honey Rum!
Den är riktigt smarrig som den är!

Senare bjöd dagen på siesta - ja, både pojkarna och jag sover middag varje dag, man behöver nästan det här i värmen.
Och efter det blev det bad tills det var dags att göra sig i ordning för middagen.
Idag bjöd vuxenshowen på en Musikal-special, det var inte lika bra som de andra kvällarna tyvärr, alldeles för mycket material man inte kände igen.
Men i morgon är det Abba-kväll så det ser vi fram emot!


Kolla vad mysigt! Jag vet inte vad det är för ett ställe, men det ser så supermysigt ut! Man blir glad bara av att titta på det gula kaklet!


Rondell-fontän i form av en valstjärt mitt i Arguineguín.


Mamma poserar framför de vackra blommorna vid det fancy hotellet vi gått förbi nästan varje dag.


Hahaha, känner man hemlängtan så finns det ställen att gå till! Vi har dock INTE gått hit!

Inga kommentarer: