tisdag, maj 20, 2008

Kärt återseende

Igår tog jag bilen och körde till Lund.
Är det klokt att man ska behöva skriva ut en vägbeskrivning för att hitta till stationen i Lund med bil?!
*säger gammal Lundastudent som använde apostlahästarna istället för bil*

Och där stod hon - lika lätt att känna igen som om vi senast setts igår och inte för fyra år sen - A!
Fyra år sen...
Sist hon var nere hos oss i Skåne var när pågarna var 2 månader gamla!
Time flies...

Vi träffades första gången för nästan 16 år sen.
Jag var nyast i au-pairgruppen och en annan svensk au pair tog med mig till Bennigans för att träffa "gänget".
De flesta förstod inte ett ord av min skånska och särskilt inte norrländska A!
Men snart var min skånska uppblandad med norrländska, västgötska och dalmål med mera och alla förstod mig - och vi var ett sammansvetsat gäng!

Turerna har varit många sen dess och jag och A har träffats många gånger genom åren.
Även om det kan dröja mellan gångerna vi hörs så är det lika roligt varje gång - och extra roligt när vi har en chans att ses!
Det händer ju inte så ofta eftersom vi bor i olika delar av Sverige.

Tack för igår, A!
Det var så roligt att se dig igen och få sitta och prata en stund.
Och shit vilka goda pizzor!
Även om det var den dyraste pizza jag nånsin ätit...
100 kr för en pizza! *chockad*

Jag längtar tills vi ses i sommar igen - det ska bli så roligt att få träffa din K igen och lilla L för första gången!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min kära vän! Tack själv och det var jättekul att äntligen få träffa dig igen! Det var så roligt att få en uppdatering och snick-snacka lite. Pizzan vad dyr men mycket god! ;-D Det var vi värda! Så i sommar ses vi igen, med alla familjemedlemmar. Det ser jag fram emot! Ha det så bra och så hörs vi snart igen. Kram och hälsa hela familjen. /Anna

Anonym sa...

Jag glömmer aldrig: Tradigt glöttiga håsor! Ha ha ha! Samt din reaktion när Karin (och Marko gjorde ett besök i Skåne) överraskade dig här i Malmö! Din min var oslagbar!

kattiiiiss sa...

Vad kul att träffa en gammal vän! Lund är en jättemysig stad. Men det är alldeles för mycket cyklar där.. Den staden är inte gjord för bilar! Kram