tisdag, mars 04, 2008

Redan mars!

Ojojoj, vad dagarna rinner iväg!

I fredags var jag ju smittbärare (ögonen) igen så jag kunde inte jobba.
Men eftersom maken sov så lämnade jag ju barnen på dagis som vanligt.
Bara det att maken sov till kl 10 bara - sen tog vi oss en välförtjänt shoppingtur till Center Syd UTAN BARN!
Njutning!

Maken köpte en ny svart kostym med skjorta (i egyptisk bomull) och sidenslips för "bara" 1698 kr.
Den köptes för Lilla Ts dop, men svart med tanke på våra två gamla mormödrar - även om det känns hemskt att tänka så... :-(
De är dock över 90 bägge två...

Själv hittade jag två tunikor och en tunika/klänning för totalt 447 kronor!
Att det ska en kvinna till att göra riktiga kap!
jag hade tur, provade flera plagg och TRE av dem satt bra, det är jag inte bortskämd med!

Sen blev det lunch på tu man hand innan vi körde och hämtade hem barnen - som blev överlyckliga när både mamma och pappa kom!

Lördagen inleddes med Sjörövar-Mange och Katta Pirat på Folkets Hus, en jätterolig sångshow för barn.
Pågarna älskade det, även om de satt som två förskrämda möss i mitt knä bägge två...

Sen bar det av ut på landet till Lilla Ts dop.
En ljuvlig liten flicka i bedårande vit dopklänning sydd av tyget från sin mormors brudklännning, av mormor själv.
Efter dopkaffet stannade vi och de andra bästa vännerna kvar hela kvällen, åt GRILLAT och pratade strunt i några timmar!

I söndags var det min mammas födelsedag så vi for till gamla hemorten på kalas.
Det är mycket kalaas nu...
Mamma fick Celine Dion-parfymen, jag gav den till mormor i februari och mamma älskade den så hon önskade sig en flaska hon med!
Den luktar faktistk jättegott, diskret och fräsch - jag skulle själv kunna tänka mig den.
Det är inte illa; en och samma parfym för en 35-åring, en 50-åring och en 90-åring!

Jaja, jag är tillbaka på jobb i alla fall och ögonen mår bra igen!

Och jag ska försöka ta ett snack med chefen i morgon om hon är på plats.
Det blir nämligen en tjänst ledig på förskolan nu snart och jag vill ha den!
Jag jobbar redan på tiderna nu, småbarnsavdelningen har fått släppa mig efter frukost för att jag ska gå in där istället - och jag trivs ju bättre med att jobba med de här lite äldre barnen, det är mellanbarnsavdelningen tjänsten är på.
Och en av dem där sa idag att hon ville jag skulla ha tjänsten så det är ju posititivt!

Nu kallar snart Dr House och jag har annat att göra innan dess så:
På återseende!

3 kommentarer:

Nemi sa...

Vännen, du skriver så positivt. Inga sjukdomar eller annat i vägen. Riktigt underbart att läsa, du verkar må så bra! Jag håller tummarna för att du får tjänsten!

Kramar, N

Camillas blogg sa...

Vad skönt att dina ögon är bättre! Håller tummarna att tjänsten kan bli din! :)

Kram Camilla

Gitte sa...

Hoppas tjänsten blir din!!! Och du Dr House kallade på mig oxå, han är så bra!! Igår efter alla missförstånd med en viss mor kände jag för att bli nästan som han, men jag är lite feg..