onsdag, mars 19, 2008

E förbluffar oss...

...ibland!

Okej, okej, jag vet att de får titta på lite väl mycket film ibland, men ni skulle bara höra vilka underbara lekar de leker sen!

Häromkvällen kom E in till mig och F i datarummet och tog en 1,5-liters petflaska.
E: Kan jag ta den här flaskan, pappa?
F: Javisst, vad ska du med den till?
E: Jag ska ha mitt ELIXIR i den!
F: *förbluffad tystnad*
E: Jag har motgiftet i en annan flaska. och så vände han på klacken och gick in på sitt rum igen!

Sen bröt vi ut i asgarv! Underbara barn!

(Ja, en av favoritfilmerna nu är: Hjälp! Jag är en fisk. I filmen dricker de 3 barnen ett elixir som förvandlar dem till fiskar och resten av filmen är jakten på motgiftet typ!)

5 kommentarer:

Anna sa...

glad påsk till dig och famijen från oss alla!!

Nemi sa...

*skrattar*

Vilken underbar familjebild du har längst upp!

Tack för ditt mail! Härligt att höra lite mer från dig, även om det är härligt att läsa här vad som händer med er. Jag har inte glömt dig, jag har bara inte haft tid att svara. Men jag lovar att det kommer så fort jag bara hittar tiden!

Kramar, N

Anonym sa...

LOL!
De kan all de, Simon började diskuera ekologisk mat med oss, jag trodde han hade snappat upp ordet bara men han förklarade vad det var och allt.
Ha en skön påsk!
Kram

Lena sa...

Vliken fin bild du har lagt in på din blogg !!!!

Glad påsk på dig och ta det lugnt med äggen !!!!!

Pia sa...

Haha!! Och kan bara instämma med de övriga, härlig bild på hela familjen!