tisdag, mars 25, 2008

Då var påsken över

Jaha, då var påsken över då.
Det har blivit lite för mycket godis kan jag erkänna.

Men vi har haft en riktigt mysig påsk i år!
Skärtorsdagen blev en slapparkväll hemma med pizza, och jag blev arg på pizzerian för att de ändrat på tillagning och ingredienser i min favoritpizza (som jag tar VARJE gång)så nu kommer vi inte att handla på den pizzerian mer...

Långfredagen inleddes kl 5 på morgonen av A som satt på toa med diarré.
Han bajsade 2-3 gånger och sedan var det slut så vi gissade att det var pizzan och inte min magsjuka.
Han var hur pigg som helst dessutom, det var INTE jag när jag hade det.

Så någon timme senare än tänkt var vi på väg i Hondan, på väg mot Bräkne Hoby och A & Js stuga!
För säkerhets skull var vi inom ICA och köpte blöjor åt A (ifall det skulle komma mer)och med mycket övertalning fick jag på dem bägge blöja så att ingen skulle göra nummer 1 eller 2 i bilen.
Väl framme i stugan plockades (såklart) två snustorra blöjor av!

Sen hade vi några härliga dagar med A & J och förstås Lilla T, som E kallar henne.
Lilla T hade fullt sjå med att försöka hänga med i pågarnas takt, vilket inte är lätt för en 1,5-åring!
Ändå somnade pågarna innan henne om kvällarna!
De sa själv till att de ville gå och lägga sig, men det berodde nog mer på att de tyckte det var häftigt att få sova på sovloft än på att de var jättetrötta!

Vi hade minst en decimeter snö så pågarna hade hur kul som helst ute, vi byggde en liten snögubbe som A döpte till Matilda och de åkte på soppåssar i den lilla backen, och så hade vi förstås snöbollskrig!
Roligast var snöbollskrig med J, tyckte pågarna!

Vi kom hem i söndags för att få en dag hemma innan det var dags att börja jobba igen.
Klockan 4 på natten till måndagen stod E på toaletten och kallade på mig, då hade han pyjamasen full...
Sen var han jättedålig hela måndagen, det bara rann av honom och vi var tvungna att sätta blöja på honom för att inte behöva tvätta hela huset.
Stackarn...
Men idag mår han lite bättre i alla fall!
Och vi har sluppit vabba eftersom jag jobbat till 13 och F började kl 14!

Inga kommentarer: