söndag, augusti 05, 2007

Stranden

Idag blev det en dag på stranden.
Eller ja, en timme i alla fall...

För typ första gången på hela semestern vaknade vi till strålande solsken och klarblå himmel.
Eftersom det var makens sista semesterdag föreslog jag en tur till stranden.
Vi packade lite frukt och dricka och badbyxorna togs på.
Sen gav vi oss iväg och funderade så smått i bilen på om alla andra tänkt likadant som vi.

Jajamen!
Det hade de.
Det stod bilar parkerade överallt längs vägen när vi började närma oss Mossby Strand, och jag har aldrig sett så många bilar på och runt omkring parkeringen...
Men vi hittade en plats och maken började ångra vår utflykt.

Väl nere på stranden hittade vi några kvadratmeter strand att sitta på och pågarna började genast rota fram sina spannar och spadar och satte igång att gräva.
Efter 2 sekunder var de helnöjda med tillvaron, medan maken frågade om vi kunde köra hem igen...
Jag blåste upp Kaj, våran krokodil, och sen gick vi ner till vattnet som var så kallt att vi bara doppade fötterna!

Plötsligt kom en liten kille på kanske 1,5 år fram och började titta på och "leka" med Kaj.
Mamman stod en liten bit bort och tittade på.
Visst kan han få komma fram och titta på den, men mamman kunde väl sagt något?
Plötsligt kommer en lite äldre kille oxå, kanske 4 år, och börjar cirkla runt den.
Nu har pågarna upptäckt att någon håller på med deras krokodil, men de vågar inte gå fram utan står bara och tittar ca en meter bort.

Då ser jag att den större killen tar tag i handtaget på krokodilen och börjar gå med den!
Mamman säger fortfarande ingenting.
Jag tar ett steg fram och säger: "Den kan du inte gå iväg med, den är vår."
"Jag ska inte gå iväg med den." säger han, men fortsätter gå och släpper den inte.
"Nähä, men den är faktiskt vår" säger jag och tar tag i den och får till och med försiktigt bända loss hans hand från handtaget.

Då öppnar deras mamma munnen: "Nähä, ja, vi får gå nån annanstans då" säger hon surt!

Ööh, va?!

Ta med egna leksaker till dina barn, eller fråga åtminstone om lov innan dina barn börjar ta andras grejer!

1 kommentar:

Nemi sa...

Usch, vilken dålig stil!!!