måndag, augusti 06, 2007

Avskedet

Så var det dags.
Vid matbordet precis innan mormor och morfar skulle komma satt vi och pratade och E hade inte tid att äta så exalterad han var över att få åka med själv!
Plötsligt säger han:
"Kommer ni att sakna mig?"
Ja, vi kommer att sakna dig jättemycket!
Sen sa han:
"Jag kommer att sakna er, mamma, pappa och A."

A var helt på det klara med att han inte skulle med.
"Jag ska vara hemma och mysa med mamma, och sova på pappas säng!"
berättade han för mormor när de kom!

E drog nästan ut mormor till deras bil, han ville iväg direkt!
Han hade knappt tid att kramas, men jodå, en stor gosig kram med puss blev det.
Sen sa A:
"Mamma, kan du hålla mitt äpple så jag kan krama E?"
Och så kramades de hårt och sa att de kommer att sakna varann, mina ljuvliga barn!

Sen fick E se att han skulle sitta i lillkusin R:s bakåtvända bilstol...
"Nej, jag vill inte sitta i bebisstolen!" skrek han.
(E och A bytte till framåtvända stolar för ca en månad sen.)
Men vi lyckades få in honom till slut och när han väl satt i stolen sa han lyckligt:
"Den passar ju till mig!"

A och jag vinkade av dem, jag med en stor klump i magen, och sen vände vi hemåt.
A sprang på pigga, glada ben: "Nu ska jag vattna blommorna i trädgården!"
Och det gjorde han.

Vid läggdags la han sig lyckligt på pappas kudde, la sig på sidan mot mig som låg på sidan bredvid honom.
Han la sina små händer om mina kinder och "eskimåpussades" lite och sen log han och sa:
"Mmmm, va mysigt, mamma!"

2 kommentarer:

Nemi sa...

Åh, så goa barn du har!!! Njuter av att läsa det du skriver.

Kram, N

Jonna sa...

Myspys!

Vi hade heller inga problem med att dela dem.

Det är nyttigt för dem att var själva ibland. Tyvärr så gör man det alldeles för sällan.