måndag, juli 02, 2007

Snart semester!

Nu börjar nedräkningen!
Det här är sista veckan att jobba innan semestern!
Konstigt/Skönt nog känns det inte ett dugg jobbigt att jobba, förr om åren segade sig de sista 2-3 veckorna fram och man längtade ihjäl sig efter semestern!
Men visst, jag har ju inte jobbat så mycket det sista året egentligen...
Fast det är stor skillnad på attt vara ledig och vara sjuk - och vara ledig och vara frisk!

Igår var vi hos våra bästa vänner och hade en riktigt mysig eftermiddag - vi ringde och bjöd in osss själva och fick sen middag på köpet, inte illa!
Vi behövde lite andrum om man säger så...
Så maken hamnade i garaget med J och jag hamnade på uteplatsen i solen med A och pågarna - och kunde snacka "skit" om maken och beklaga mig hur mycket jag ville...
Vad har nu hänt, undrar ni?
Lugn i stormen - det är ingen fara på taket!

Men maken har slutat snusa!
3 veckor är avklarade och humöret blir inte bättre för var dag om man säger så... ;-)

Men jag står ut om han står ut - han är jätteduktig som försöker fixa detta efter 20 års snusande!

Njut av sommaren!

2 kommentarer:

Pia sa...

Ha en riktigt SKÖN semester!! Och - JO, jag vet vad det innebär med en man som slutar snusa :-O... Min har dock börjat igen efter varje försök, får se när nästa försök kommer ;-)

Nemi sa...

Ha en riktigt härlig semester nu! Visst är det stor skillnad på att vara ledig och frisk, mot att vara ledig och sjuk!

Vad duktig han är som slutat snusa. Och du, som står ut med hans humör som blir av slutandet.

Kramar, N