måndag, april 02, 2007

Sååå skönt med BF!

Åh, det har varit sååå skönt med BF! (BarnFritt för oinvigda)

Lugnt.
Tyst.
Skönt.
Tyst.
Lugnt.

God mat på Kinarestaurangen.
Även om vi serverades vår tilltänkta fördrink TILL förrätten och satt törstiga i 20 minuter innan dess.
Nej, det är inte gott med Cuba Libre till Pekingsoppa.
Ja, man blir ganska lurig av att svepa fördrinken i ett drag innan soppan blir kall.

Tv-kväll i soffan.
Lugnt.

Läggdags.
Åh, så toooooooomt i de två små sängarna!
*snyft*

Sovmorgon.
Vaknade ca 7,30.
Tittade på klockan.
Vaknade igen 9.
Tittade på klockan.
Vaknade igen 10,14.
Såååå skönt!

Lugnt.
Tyst.
Ingen som använder mig som studsmatta.
Okej, nästan sant. ;-)
Ingen 3-åring som använder mig som studsmatta.

Frukost.
Lugnt.
Tyst.
Ingen som sparkar mig på benet genom hela måltiden.
Inget gnäll.
Inget kladd.
Ingen världens sötaste pojke bredvid eller mittemot.

Tyst.
Lugnt.

Scraptid.
Lugnt.
Skönt.
Tyst.

Ligga i däckstolen i bara linne och jeans, med musik i öronen och gassande sol i ansiktet.
Lugnt.
Skönt.
Kommer de inte snart?

Gå och kika ut genom fönstret i ytterdörren igen.
Tyst.
Lugnt.

Titta på mobiltelefonen.
Vad är klockan?
Rensa lite ogräs.
Tyst.

Kommer de inte snart?
Gå och kika ut genom fönstret i ytterdörren igen.

Ringa mammas mobil.
Om 2 minuter!
Springa till ytterdörren.
Vänta på bilen.

Se dem komma, A först med full fart in i min famn!
E sedan, långsamt, låtsas med ett illmarigt leende att han inte vill hem, slänger sig sen i min famn!
"Mamma, vad skönt att vara hemma"!

Ja, min älskling, det är skönt att ha er hemma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt det lät!!!!
Det var ni väl värda.
Men visst börjar man längta lite efter de små liven trots att det är så tyst å lugnt?

Nemi sa...

Så skönt! Här har jag det också bf och de små kommer inte hem förrän efter middagen ikväll. Så jag ska plugga, ta en promenad och plugga. Kanske scrappa lite också... ;-)

Kramar!

Jonna sa...

Mmmm, härligt. Good for you!!