torsdag, april 05, 2007

Antiklimax

Idag var det dags för den årliga påskparaden i byn.
"Alla" dagisungar är med och går i Storgatan till trummande och i sällskap av en jättekyckling.

Pågarna lämnades självklart tjusigt utklädda på dagis när de skulle samlas 9,30.
E var pirat med lapp för ögat och allt och A var motvillig cowboy (han var noga med att säga til personalen: "Det är jag: A F R (fullständigt namn)!"

Själv tog jag mig ner i Storgatan med kameran i högsta hugg och stod och frös i nästan en halvtimme innan paraden satte igång, när det började kallade jag på deras farmor i Briobutiken eftersom hon oxå ville se dem.
Jag fotade paraden när den närmade sig, trumkillen, jättekycklingen och sen väntade jag på att få se något välbekant ansikte.
Och väntade.
Och väntade.
Och hela paraden passerade utan en enda person från pågarnas förskola!
De var inte med!

Så jag fick frusen gå hem, besviken och med värdelösa foton på en trumkille och en jättekyckling.

Vid hämtningen frågade jag om de inte skulle vara med på paraden, nej, då hade jag läst lappen slarvigt utan de skulle ha en egen parad runt förskolan...
Jag tröstar mig med att jag inte var den enda föräldern som stod och frös och väntade förgäves på Storgatan i alla fall!

Inga kommentarer: