söndag, november 19, 2006

Till skogen och äta ost!




Idag blev det en promenad i skogen.
När vi sa att vi skulle köra till skogen sa pågarna i kör:
"JAAA, till skogen och äta ost!"
Sist vi hade picknick i skogen hade vi med Babybel-ost...
E var nog lite hungrig för han hann inte ur bilen förrän han sa vi skulle äta!
Sen tjatade han hela rundan på 2 km att han ville äta ost:
"Jag gärna äta ost, mamma!"
A sa:
"Jag är hungrig, jag vill ha ost!"

Plötsligt började E gå konstigt och göra små grimaser:
"Jag vill inte trampa på pinnarna"
Vi försökte förklara att det finns pinnar överallt i skogen och att så är det.
Nej, då börjar den envise grabben halta och säga att han har en pinne i skon.
Där var ingen pinne...
Inte heller andra gången eller tredje gången vi fick ta av skon och titta...
A försvarade tappert sin bror:
"Mamma, hjälp Es sko!"

Till slut var vi framme och E sprang före och valde ut ett bord åt oss och klättrade upp och satte sig!
Vi började med goda baguetter innan osten kom fram.
Sen gav jag E en ost:
"Jag tycker inte om sån ost!"
säger han då!
Så han fortsatte äta resterna av As halva baguett medan A och F delade på påsen med små ostar!

Men en härlig dag blev det - det finns knappt något bättre.
Sol, klarblå himmel, tystnad, frid och sen lite mat i friska luften!

Inga kommentarer: