onsdag, november 15, 2006

Fortsatt sjukskrivning och vab

Idag var det dags för ett besök hos doktorn igen.
Jag har verkligen en superbra doktor, det måste jag säga!
Engagerad, duktig, omtänksam, förstående, den bästa läkare jag träffat.

Det blev fortsatt sjukskrivning på halvtid ca en månad till plus en liten ökning av dosen medicin.
Det kändes bra när jag gick därifrån!

Satte mig sen i bilen för att köra till jobb.
Var framme i Malmö ca 25 min senare, parkerade bilen nere i garaget, och gick upp.
Skulle precis öppna dörren till personalingången när mobilen ringde i fickan.
Jaha, A har feber...

Gick in på jobb, sa hej.
Sa hejdå, jag kör igen...

Tillbaks ner i garaget, in i bilen, köra tillbaka till hemorten.
En knapp halvtimme senare hämtade jag 2 små killar - E ville ju inte stanna kvar när jag kom och hämtade A!

Och nu vaknar de från middagsvilan!
Ajö.

1 kommentar:

Pia sa...

Vad skönt att du får börja lite lugnt med jobbet! O attans VAB:ande - men det är ju bara att inse att det är en del av vår vardag...