söndag, november 05, 2006

Skrivblock och utmattningssyndrom mm

Det är dåligt med bloggandet nu.
Jag har total skrivblock, kommer inte på någonting att skriva om.

Dessutom är jag så trött sen jag började jobba igen, 3 dagars jobb á 4 timmar och jag är helt slut fortfarande...
Men det är faktiskt kul att vara tillbaka på jobb!
Mina nya barn gillade mig från första stund, tom de som gallskrikit i veckor åt andra nya i personalen accepterade mig direkt utan något skrik alls!
Då mår man bra!

Det är skönt att komma ut och träffa folk igen.
Det är skönt att vara L, professionell pedagog, igen.
Om än lite tröttare, glömskare och snurrigare. ;)

Som om det inte vore nog har jag fått musnacke och musskuldra, om man kan säga så.
Det började med värk i nacken och ut mot högra axeln, som intensifierades vid sittande vid datorn.
Sen igår sitter det i hela skuldran också, och jag kan knappt röra på ryggen eller armen utan grym smärta.

Så det blir mindre långa bloggar ett tag åtminstone, jag måste minimera min datatid.
Hur jag nu ska klara det utan att få allt för svår abstinens?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det känns bra, fortsätt att ta det lugnt!
Kram

Pia sa...

Vad bra att det känns roligt att jobba, men du får som sagt var ta det försiktigt... O musnacke lät ju inget vidare, iallafall jag har inte riktigt ergonomisk arbetsplats hemma, som man är så noga med på jobbet :-O... Sköt om dig!