måndag, november 28, 2005

Växasängar!

Nu gäller det!

Nu har jag nyss lagt mina 2 små stora pågar i sina nya sängar! De var alldeles uppskruvade när vi satt ihop sängarna o satt dem på plats, de klättrade upp i dem, de hoppade i dem, de sprang i dem o skrattade o tyckte allt var toppen! Vi försökte förgäves få dem att lugna ner sig, men det gick inte förrän A tjongat hakan i kanten o slagit upp läppen så han blödde en massa… Han har sån otur, den lille killen. Sen tog de det lite lugnare o efter ett bad var de alldeles slut o fick för ovanlighetens skull flaskan i sängen. Vi ville att de skulle va så trötta o gosiga som möjligt, så det blev tandborstning o baddning av As tänder i sängen ikväll!

Efter puss o kram o gonatt så gick vi ut o på vägen satte jag på stereon med lite barnvisor, de sista dagarna utan nappen har jag märkt att de kommer snabbare till ro med lite musik på. Det har gått 15 minuter sen dess nu o jag har inte hört ett knyst på hela tiden! Det verkar som att de slocknat med en gång i nya sängarna!De är så himla duktiga med allt nytt nu, mina godingar!

Först flytten o nytt hus o sen ingen napp längre o nu nya stora sängar! Det måste ju va värt extra många julklappar! Nu ska jag gå in o kolla hur det ser ut i sängarna!

Inga kommentarer: