fredag, november 11, 2005

Flyttlasset går

Nu tjejer - nu är det dags! I morgon flyttar vi! Vi var o skrev alla papper på radhuset idag så just nu äger vi både ett radhus i samhället o en villa i byn! Men på måndag överlämnar vi villan till nya ägaren.

Vi var dit o tittade med en gång såklart, vi har ju bara varit i huset en enda gång - när vi var på visning i september! Man kom knappt ihåg hur det såg ut! Det kändes pyttelitet o vi har världens ångest för att alla våra grejer inte kommer att få plats! Men, men, det är bara att vänja sig... Kommer man direkt från nästan 170 kvadrat så är det ju klart att 113,5 känns litet innan man vant sig! Men det är ju fullt tillräckligt för 2 vuxna o 2 barn!

Vardagsrummet o köket ska vi måla redan nästa vecka, det måste göras med en gång. Så pågarnas rum får vänta nån vecka - de får stå ut med att bo i ett rosa rum! Men mitt bad väntar inte, jag tror jag slänger mig i badkaret redan i morgon kväll! HÄRLIGT!!! Vi var inne hos farmor i BRIO-butiken oxå så pågarna utrustades med roliga badleksaker - gissa vad de kommer att göra halva söndan! :D Jag tror vi kommer att trivas jättebra när vi vant oss vid huset!

Igår var de sista dan på dagis. De fick va där 3 timmar längre än vanligt - personalen blev överlyckliga när jag frågade om de fick stanna längre! :D De mös hela dagen, kramades o gosade hela långa dagen! Det var med tårar i ögonen vi vuxna sa adjö, de små är ju för små för att förstå. För dem var det bara som att säga hejdå, vilken torsdag som helst.

Vi kommer att sakna dem jättemycket! De är så gulliga, hade gjort varsin bok till pågarna om deras tid på Jätten, med digitalfoton o teckningar o berättelser! Jättefint!
Nästa vecka ska vi gå o hälsa på på den nya förskolan! Ska bli spännande att se hur det ser ut o vad det är för barn o personal där!

Vi ska även hämta hem vårt nya hemmabiosystem med LCD-vägg-tv - F är lycklig som ett barn på julafton! Precis som vår kompis M som sålt det till oss (jobbar i hifi-butik) o ska installera allt till oss! Han är nästan lika lycklig som F!

Sen blir det seriös möbelshopping! Vi ska ha ny soffa, nytt soffbord, ny säng, nya bokhyllor, nytt köksmöblemang, tv-möbel, nya sängar till pågarna, nya matstolar till pågarna o nån matta o kanske lite till! :D Bredband ska jag oxå ordna så fort som möjligt! Tills dess får jag smita in på modem när vi väl fått upp datorn - så tyvärr kommer jag att vara ganska så tyst här ett tag! Så... SKÖT OM ER! Jag lär ha fullt upp ett tag, men ni känner mig - jag kan nog inte hålla mig borta länge!

Inga kommentarer: