torsdag, september 01, 2005

Bordsskicksråd - 1 sep 2005

Man är bra på att ge råd, men dålig på att be om råd…
Men nu gör jag det.
Hur sjutton får jag bukt med 2 killar som kastar mat omkring sig hejvilt varenda måltid???
Oavsett var vi är, ska tilläggas - det var INTE roligt på McDonalds igår...

ALLT flyger omkring i luften, mat, frukt, kex, grönsaker, tallrikar, muggar, bestick!
De kastar rakt ut i luften, de kastar på varandra, de kastar på oss...
Ingenting hjälper - jag har provat säga ifrån snällt, jag har provat skälla på dem, jag har tagit bort dem från bordet, jag har tagit bort maten från bordet, jag har blivit skogstokig (som vissa uttrycker det) - ändå fortsätter de...
Jag får väl bli ännu envisare o helt enkelt låta dem svälta om de inte vill äta...
Till slut blir de väl hungriga nog att stoppa maten i mun istället???
Undrar var jag ska göra av maken tills dess, jag är den med tålamod i familjen o jag håller på att bli tokig redan...

HJÄÄÄÄÄÄLP!

Inga kommentarer: