söndag, november 27, 2011

Hösttråk

Ja, nu är det ju nästan vinter men det är fortfarande höst ute, regn och blåst och ruggigt dag efter dag.
Blä!
Jag vill ha sommar, sol och värme!
Jag blir så trött och deppig av allt regn och mörker.



Förra torsdan kom Emil hem från skolan med svullen och öm fot.
Han kunde knappt stödja så nästa dag fick vi tid på vårdcentralen, och fick åka vidare till akutröntgen.


I receptionen på lasarettet erbjöds vi en rullstol som tacksamt togs emot, han tyckte det var riktigt roligt att få åka i den!
Men att sitta i väntrummet var mindre roligt.
Nåja, röntgen gick bra, det fanns inga frakturer så det var bara en rejäl stukning.
En vecka senare var foten bättre, fortfarande lite svullen och rejält blå, men gick att stödja på igen.


På kvällen efter röntgen var det sen länge bestämt att Emil skulle sova hos sin faster med familj, och det ville han inte ändra på.
Så trots allt fick Axel och jag vår efterlängtade mamma-Axel-tid!
Här ser ni hur glad han är över att slippa konkurrens om mamma!


Och någon timme senare sov han gott, medan jag blev varm och mosad - men vad gör man inte för barnen?!

Den här helgen har vi firat pappas födelsedag i gamla hemorten med hela familjen.
Jag skrattade gott åt mig själv igår; vi gav oss iväg i bilen mot Svalöv via Center Syd på vägar jag kört tusentals gånger genom åren, och jag hann inte mer än 100 meter förrän jag tänkte: Shit, jag glömde GPS:en!
Haha, snacka om att vara skadad av den tid av teknik vi lever i!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: