söndag, oktober 16, 2011

Scrap för Scrappiz del 1

Jag har sagt upp min fasta plats hos Scrappizbloggen, och scrappar nu bara på frilansbasis för dem.
Det har varit riktigt roliga år med Scrappiz, men orken och lusten fanns helt enkelt inte längre.
Och som sagt, ni kommer fortfarande att se mig där då och då!

Det har ju även märkts i min egen blogg att jag haft lite brist på ork och lust, men här kommer en kavalkad av sånt som visats i Scrappizbloggen under våren och sommaren.

Ett enkelt grattiskort som känns lyxigt tack vare det härliga bandet och den läckra blomman.

Här har jag letat fram de gamla foam stampsen - riktigt kul att använda igen!

Färgkombon: Svart och orange är en återkommande favoritkombo!

Ett dopkort i turkos och brunt, jag älskar fjärilen som ger 3d-effekt på kortet.

Ännu ett grattiskort, här är det de vackra blommorna som ger liv åt kortet.

Jag rescenserade månadspaketet från Cocoa Daisy (som jag nu sagt upp igen), här är en LO i olika beige toner.
På nästa LO med Cocoa Daisy-paketet valde jag de mer färggranna baksidorna på några papper.

Här var utmaningen att använda blommor, och som ni ser har jag definitivt använt mer än vanligt!

Till skolavslutningen fick pågarnas "fröknar" varsitt paket av oss, det ena innehöll två små tändsticksaskar och här ser ni baksidan av dem.

Och så här ser framsidan ut.


Nästa paket innehöll en stor ask som dekorerats så här.

Med i bägge paket fanns förstås några värmeljus med!

Här har jag scrappat i analoga färger, dvs färger som ligger bredvid varandra på färghjulet.

Det är roligt att göra egna journalingrutor. Här har jag stansat ut en scalloped cirkel i papper och sen använt som en mask och sprayat med mist.
För att göra rutan lite tydligare drog jag en svart linje i konturerna.

Jaha, det var allt för den här gången, senare idag eller i morgon kommer nästa omgång scrappiz-scrappat!

1 kommentar:

Chris_P sa...

Så mycket snyggt!!