onsdag, augusti 03, 2011

Skånes Djurpark

Äntligen är det sommar igen!
Solen skiner och jag blir så glad!

Igår åkte vi till Skånes Djurpark, pågarna och jag.
Vi hade en helt underbar, supermysig och rolig dag!


I väntan på att björnarna skulle få mat hittade pågarna en rolig sysselsättning - klättra i sten!


Vi älskade att titta på björnmamman och hennes ljuvliga små bebisar, ett halvår gamla och redan så stora!
Hennes förra kull, tre killar som är 2 år gamla nu, bodde i ett nytt fint hägn och var hur roliga som helst och sprang runt och busade och brottades med varandra!

Självklart tittade vi även på när lodjuren blev matade, tyvärr var de inte sugna på mat idag, men till slut kom den här killen fram och tog en matbit i alla fall.

Älgmamman var kelig och ville bli klappad - här ser ni Emils hand som klappar henne samtidigt som hon ger Axel en rejäl puss i ansiktet!

Och slutligen var det dags för det de sett fram emot hela dagen: vattenrutschbanorna!
Axel förklarade lyckligt efter en stund: Mamma, det här är bara för roligt alltså!
En hel timme höll de på, sprang upp för backen och åkte ner, om och om igen!

Idag har vi chillat på badet, och pågarna som blivit modigare och modigare badade ensamma i stora poolen hela tiden!
Vilket iofs innebar att jag satt med ögonen på dem hela tiden medan jag solade, istället för att läsa då och då som jag gör när de badar i den lilla poolen! Men så kul de hade!

Inga kommentarer: