lördag, oktober 02, 2010

Vintershopping

Igår blev det shopping på Nova Lund - dags att införskaffa vinterkläder!
Jag har funderat fram och tilbaka på om jag skulle köpa overaller eller tvådelat i år, men pojkarna själva vill ha overaller och ja, det är ju så himla praktiskt!
Jag visste redan att jag ville ha Didrikson-overaller till pågarna och en Didrikson-jacka åt mig själv.
Sen behövde pågarna nya vinterskor och efter lite funderande valde jag att köpa även vinterstövlar eftersom de gamla fodrade stövlarna nog bara passar halva vintern...
Jag själv behövde oxå nya vinterskor, att ha på jobb och på fritiden - snygga vinterstövlar har jag ju redan.


Emil fick Bäst-i-test-overallen från Didrikson.


Det fanns inga fler Didrikson-overaller i affären i rätt storlek så Axel fick en från 8848 istället, den var för ny för att vara med i testet men enligt deklarationen så verkar den faktiskt tom vara bättre än Didrikson - så den här vintern får väl avgöra vilket märke vi köper nästa vinter!


Vi hittade snygga och sköna vinterskor åt dem på Stadium.


Och på Skopunkten hittade vi varma stövlar att ha på rasterna i skolan!


Jag hittade en supersnygg och skön jacka åt mig själv!


Och jag kunde inte motstå de här snygga stövlarna!
Jag vet, det var inte det jag behövde - men vi glömde ju ändå köpa badtofflor så vi måste ju till skoaffärer igen så då kan jag köpa skor då! ;-)

Nu fattas vi bara raggsockar och några fler fingervantar, sen är vi redo för vintern!

2 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Fina inköp!
Felicia och Hanna ville också ha overaller, det går fortast att ta på när man har bråttom ut.
Men Hanna o Lukas fick overaller, samma som Emil fast andra färger. Felicia fick tvådelat.

Skor har vi inte köpte än!

Kramis
Katarina

eva sa...

Åh vilka fina kläder & Skor :) Till både dig o grabbarna.