torsdag, april 22, 2010

Ur barnamun...

Pågarna kommer ständigt med små roliga kommentarer.
Här är några.

Emil: "Mamma, har du använt den här idag?" (min munsköljskopp) Jag: "Jag använde den igår." Emil: "Då tvättar jag den lite först." Han tvättade den och drack sen lite vatten efter tandborstningen ur den. Sen säger han: "Hur mycket blod läcker en mamma egentligen varje dag?" Det visade sig att han trodde att munsköljskoppen var min menskopp - inte undra på att han ville tvätta den lite extra! *urk*

Emil är hängig och har lite feber. Axel är också hemma, han vägrade åka till förskolan utan Emil idag - "Men mamma, vi kan ju spela Lego Indiana Jones hela dagen då!"

Jag stod och borstade tänderna när Axel kom in i badrummet och drog ner sina byxor för att kissa. "Hej sötrumpa!" sa jag. "Hej knasrumpa" svarade han snabbt. "Vad är Emil då?" undrade jag. "En perfekt bror!" svarade Axel! ♥

Axel tittar på sin armar: "Mamma, jag börjar bli hårig på hela kroppen. Jag kanske blir ett hårmonster, eller en hårig kille!" *fniss*

Axel: Mamma, vad är klockan? Jag: Snart 7. Axel: Då går jag på toa klockan snart sju! *fniss* (Var får de allt ifrån?)

Jag går alltid in och pussar på pojkarna innan jag lägger mig, och säger: "Jag älskar dig." I går kväll vaknade Emil till när jag kom, slog upp ögonen, tittade på mig och sa: "Hej, vackra mamma!" och somnade om! Ljuvliga unge! ♥

Axel: "Fy, va äckligt! Du klär på dig på toan! Det gör ju bara knasmammor. Och du är ingen knasmamma. Även om folk tror det ibland." *fniss*

Emil: Mamma, du är den bästa mamman! Jag: Ååååh, tack! Emil: Du förtjänade det ju!

"Det handlar om att leva långt. Det handlar inte om att köra bil, eller spela tv-spel, det handlar om att leva. Det är det livet handlar om." Axel, 6 år.

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh va mycket underbart dom säger. Jag skrattade högt fler gånger. Det är sannerligen fina pojkar du har :-)
Kram/Veronica

Tina - alskadebarn.se sa...

Vilka härliga kids! Och vilket härligt inlägg från mamman!!
Förgyller den här torsdagen för mig i alla fall!
Och några dagar till om jag kommer ihåg att tänka tillbaka på det!
Kram!!

Christina / Synål / Stina sa...

Vilka härliga barn du har. man förstår ju inte riktigt var de får allt i från.
Men det blir många goa skratt.
Kram

Malin sa...

Spara detta, för killarna kommer tycka det är kul o läsa i framtiden =) Härliga ungar!

Lena sa...

underbara kommentarer och många nya ord till svenska akademins ordlista.

Åsa sa...

Gu´ vilka härliga ungar!
Ja vart får dom allt ifrån? det kan man ju verkligen undra...

Jag har läst din blogg lite då och då, du verkar vara en stark kvinna!

Ville bra skriva lite till dig...Och hoppas du har det så bra du kan!

Jeanette Wallén sa...

De kläcker ur sig såna underbara saker, dina killar! Kloka ord!

Jag är dålig på att kommentera i din blogg, men jag läser ofta och vill nu förära dig med en award - om du vill ha den så finns den i min blogg. Tack för BRA läsning!

/Tettiz

Anonym sa...

Under bara ungar!! Jag känner så igen det, som också har en Axel som precis fyllt 6 år! De är en riktig skatt! (Och Lego-Indiana-Jones är storfavoriten alla kategorier här också! :D )