måndag, april 26, 2010

Ljuvlig vårhelg

Helgen har varit bra, det har ju varit alldeles ljuvligt vårväder hela helgen!
Lördagen inleddes med fotbollsträning för pågarnas del och den här gången kunde jag vara med och titta på dem.
De hade hur kul som helst och jag hoppas verkligen att detta ska hålla i sig - att de ska få lika många roliga fotbollsår som jag och Fredrik haft!
De är väl inga supertalanger direkt, men de brås väl på sina föräldrar och inte sin farfar...
Fast å andra sidan så är det viktigaste att de har roligt!

Sen kom dagiskompis G för lek och övernattning.
Alla 3 pojkarna hade jätteroligt, de lekte en massa, vi bakade äpplekaka och åt tacos, de tittade på film och åt chips.
Till slut somnade de också.
Emil och G skulle sova skavföttes i Emils säng hade de bestämt, det funkade ju definitivt inte kan jag berätta.
Det slutade med att Emil fick flytta in i Axels fotända där han somnade på en halv minut, och G fick sova ensam i Emils säng.
Han somnade på under en minut han med efter Emils flytt!

Klockan 6.30 vaknade G och gick in och väckte Axel och väckte sen mig genom att fråga: Var är Emil?
Emil hade jag burit in i min säng under natten, eftersom han låg som en liten ostbåge i Axels fotända när jag skulle gå och lägga mig.
Såå då var vi vakna alla tre.
Klockan 6.30 en söndag morgon.

Efter en sen frukost hämtades G av sin mormor och vi fick fint besök av mina föräldrar.
Medan jag körde iväg och höll kortkurs 3 timmar så satte pappa upp hyllor i mitt scraprum och i min klädkammare och mamma rensade ogräs i mina rabatter.
Pågarna?
De spelade Playstation förstås, vad trodde ni? ;-)
"Vi VÄGRAR sluta spela!" hade de svarat sina morföräldrar...

När jag kom hem hjälpte jag mamma lite i trädgården, klippte ned (läs massakrerade) min klematis och gjorde fint.
Sen lagade jag lite middag åt oss alla 5, couscous och kyckling med en massa grönsaker - en av pågarnas favoriträtter.
Det är så bra att ha mamma och pappa här, mamma får alltid lite fart på mig så att saker blir gjorda!

Senare när de kört hemåt tog jag och pågarna en promenad (jag till fots och pågarna på sina sparkcyklar, Emil med alla inlinesskydd på!) till ICA och handlade varsin glass.
Vi satte oss på en bänk i kvällssolen och bara njöt!
Underbart!
Testade Ben & Jerrys nya glasspinne - Peanut Butter & Cookie Dough.
"Skalet" var ingen höjdare, det pillade jag faktiskt av, men själva glassen var jättegod!

Inga kommentarer: