torsdag, januari 28, 2010

Oturskillen

Idag skulle jag ha jobbat till kl 16.
Men kl 11.15 ringde telefonen på jobb, från pågarnas förskola.
"Jaha, nu är nån av pågarna sjuka" sa jag och gick till telefonen.
Men nej, däremot hade Axel trillat och skadat sig.

Så det blev till att ge sig av direkt för att hämta upp liten ledsen Axel och ta honom till vårdcentralen.
Högra ögonlocket fick tejpas ihop, och han satt så fint, så fint!
Sen stränga order om att inte röra stripsen på minst 24 timmar, helst inte ens då.

Stackars liten är så öm, både i ögat och i näsan som oxå fick sig en rejäl smäll.



Sen körde vi hem och Axel fick bestämma vad han ville ha till lunch, som tur var hade jag korvbröd i frysen så han kunde få korv med bröd!
Själv åt jag frysta rester av chili con carnen som serverades i lördags.

Klockan ett körde vi och hämtade Emil, för att slippa värsta rusningen till vaccinationen.
Vi kom in direkt och pågarna tog emot sina sprutor utan ett pip - modiga killar!
Alla tuffa klistermärken var slut, så jag lovade dem ett besök i farmors leksaksbutik!
Någon som kan gissa vad de valde hos farmor?
Jepp, lego! ;-)
Nu har de alla olika Atlantis-lego!

Fast när vi kom hem glömde de helt att öppna sina nya lego, för då hade de bestämt att de skulle spela LEGO Batman!
Ja, här gjorde man sig till och köpte inlines till dem, och de fick sparkcyklar och transformershjälm och sockervaddsmaskin och allt möjligt - och vad är bästa presenten?
LEGO Batman till PS2!
Varsågoda för tipset, A&J! ;-)

Ja, kalashelgen gick ju alldeles utmärkt förresten, det har jag ju glömt att berätta.
God mat, trevligt sällskap, många kompisar, mycket lek och skoj, och många bra presenter!
Pågarna var helnöjda och alldeles slut i söndags!

2 kommentarer:

Malin sa...

Stackars killen!!
Casper missade sin andra spruta för han vägrade bara jag sa vi skulle dit..jaja..han klarar sig nog ändå.
Hade även mutat med din svärmors leksaksaffär, men det fukade inte =(

Soulsister sa...

Men lille plutten då, tur i oturen att det inte tog alltför illa. Han ser rätt nöjd ut ändå tycker jag :)