onsdag, augusti 13, 2008

Ögonbakterier

Ögonbakterier...
Kan man säga så?
Jaja, det är bakterier och de sitter i bindväven under nedre ögonlocket, där det är rött och svullet.
Antibiotikadroppar blev utskrivet till bägge pågarna - tack o lov!

De har alltså inte vanlig ögoninflammation, de är inte röda i ögonen, bara kletiga morgon o kväll - men det har ju hållit på i flera veckor nu.
Så igår när de vaknade med genomkladdiga ögon IGEN fick jag nog och ringde vårdcentralen, trodde aldrig jag skulle få tid eftersom de inte är röda i ögonen eller kladdar för jämt, men jodå!

Så, ingen förskola för de här två små busarna inte, inte på hela veckan.
De ska ha ögondroppar var fjärde timme tills 2 dagar efter alla symtom är borta.
Hoppas vi blir av med eländet nu...

3 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Stackars pågarna, hoppas att dom kryar på sig snabbt och att kletet försvinner. Vilken otur.. Hoppas att ni mår bra för övrigt? Jag måste fråga, har det blivit någon bebis än för er nya granne? Kram, Katarina

kattiiiiss sa...

Ja det är väldigt praktiskt med glassbilen utanför ;-) Tjejerna tyckte att bilen var så rolig att dom struntade i innehållet. Inte ett ord om att vi skulle köpa glass.. haha

Roligt att bebisen har anlänt, mindre kul med kolik.

Du och pojkarna kan väl komma hit en dag och hälsa på? Flickorna pratade om Emil och Axel senast idag. Kram på er

Anki sa...

WOW så mycket fint här inne fanns, lägger till dig i min blogglista och återkommer mer än gärna!

TACK för all härlig inspiration du delar med dig och ger mig!

Kram Anki