tisdag, mars 07, 2006

Viktkontroll

Idag var vi på bvc för vägning o mätning.
Det är bara 2,5 mån sen sist, men jag kände att jag ville ha lite koll på As vikt.
Han ser ju så tunn o mager ut numera.

E följer sina kurvor perfekt: 14,120 gram o 91 cm.
Men A har gått ner 200 g: 13,470 gram o 90,5 cm.

De har bägga två varit sjuka för jämnan, men A äter mycket sämre o kräks ofta.
Bvc-sköterskan reagerade genast på att han gått ner igen o på att han kräker ofta, så nu ska vi få träffa en läkare.
Vi pratade en del om magmunnen eftersom både min bror o hans son opererats för detta, men vi får väl se.
Det känns skönt att någon äntligen reagerar, jag har ju egentligen varit orolig ända sedan i somras då han gick ner första gången.

Annars är det bra för tillfället.
Pågarna är friska o på dagis - något av en ovanlighet numera...
Jag ska ringa vårdcentralen om min onda hals som aldrig går över, det kanske är jag som går med smitta så att de blir sjuka hela tiden?

Inga kommentarer: