söndag, april 10, 2011

Snabbresumé av veckan

Måndag: Muskelinflammation tillbaka med full kraft - går på kryckor.
Bilen död sen igår, som tur är har jag världens bästa bonussvärfar som såg till att bilen kom till verkstad.
Visade sig vara larmet som spökar så jag kunde slå två flugor i en smäll och få fixat både mitt problem med blinkersen som lyser med fast sken när jag larmar/larmar av bilen ibland och problemet med urladdat batteri!

Tisdag: Fortfarande på kryckor.

Onsdag: Äntligen bättre och utan kryckor.
Lönesamtal - åh, vad bra man mår efteråt när man fått höra hur duktig man är! :-)
Är nöjd med min löneökning med!

Torsdag: Tillbaka på jobb, har ont men det går.
Självklart fick jag SPRINGA efter ett barn som stack - jättebra...
Not.

Fredag: Inte lika ont.
Jobbade inne på småbarnsavdelningen nästan hela dan - shit, vilken huvudvärk jag fick och oj, vad trött jag blev!
Men benet/höften kändes helt bra på eftermiddagen!

Lördag: Simskola med pågarna, sen grillning med bästa vännerna!
Märks att jag sovit för lite hela veckan, somnade i soffan vid 22 efter att vi kommit hem!
Vaknade 02, kröp ner i sängen mellan pågarna bara för att inse att där var väldigt blött...
Upp igen, flytta Emil till sin egen säng, duscha Axel, tömma sängen på sängkläder, ladda tvättmaskinen och gå och lägga sig i soffan igen!
Efter att Fredrik dog började de bägge två kissa i sängen var och varannan natt efter att ha varit torra på natten i mer än ett år, och det händer ibland fortfarande även om det är väldigt sällan nu.
Vi pratade en hel del om Fredrik till lunchen så jag vet inte om det hänger ihop med det.

Söndag: Lovade igår pågarna att de ska få en mobil att ha med sig när de är ute och leker på området och de fick välja en av de gamla som ligger här hemma...
Jag insåg nyss när jag laddat Fredriks gamla mobil åt dem och stoppat i ett nytt simkort att den var full med gamla sms. :-(
Jag vet inte hur jag tänkte, men jag var inte alls beredd på det.
Nu ska vi strax äta en sen frukost och sen bär det av till gamla hemorten och mamma o pappa i det fina vädret!

2 kommentarer:

kattiiiiss sa...

En händelserik vecka alltså.

Hoppas att din höft snart slutar bråka. Har du testat att promenera med gångstavar? Då får man rätt hållning i skelettet och belastar bra. Jag fick lära mig att gå med sådana på sjukgymnastiken, mycket bra.

Kram

Tvillingmamma Lotta sa...

Jag har stavar hemma, som jag aldrig använder.
Det blir liksom inte av om man måste skaffa barnvakt för att kunna göra det...
Får väl se om de snart lär sig cykla så kan de följa med mig istället!

kram