fredag, juni 06, 2008

Roliga ord

Tänk så svårt det är att komma ihåg alla roliga ord som barnen använder innan de får kläm på det riktiga uttalet etc.
Jag är glad att jag har de flesta uppskrivna, och så småningom ska jg få tummarna loss att scrappa dem också.

Men två ord som inte är uppskrivna än är de här:

"Fossigen" som betyder fortfarande, jag tror det har blivit en blandning av fortfarande, igen och fortsättningen!
Det här ordet använder de bägge två, de har ju sen de började prata haft många egna ord som de bägge använder men ingen annan!

Sen använder Emil ett supergulligt ord; han äter inte på tallriken utan på "talliaken".

1 kommentar:

Gitte sa...

Visst är det kul...
Lilla A har fortfarande ett ord han använder "nagla". Det börja med att när han var mkt liten ville han alltid ha mitt finger att hålla i när han skulle sova. Jag försökte med alla möjliga saker som likna mitt finger ex gosedjur giraff som då hade en lång hals..... MEn upptäcker sen att det är just nagla han gör... nämligen drar med sitt finger över mina trasiga naglar o nagelband. Sen när han väl kunde säga det så sa han just det - jag vill nagla...