lördag, oktober 20, 2007

Konversationer vid matdags

Jag: På söndag kommer A och J hem från Kina med lilla T.
E: Då får lilla T träffa mig!
Då blir hon kär i mig.
Det blir ju flickor...
E: Flickor gifter sig med pojkar.
Och pojkar gifter sig ju med flickor.
Så är det, det är rätt.
Lilla T ska gifta sig med mig.
Så kan vi dansa.
Kan lilla T trilla, mamma?
Jag: Ja, det kan hon säkert.
E: Då kan hon trilla med mig!

A: Bajs.
Kiss.
Bajs.
*Tuggar ur mitten på sin halva rostade macka, ställer den upp o ned på bordet som en bro*
*med ljus röst* Tipp tapp, tipp tapp,
*med mörk röst* Vem är det som klampar på min bro?
Det är bara jag!
Mamma, är du pappas prinsessa?
Kissa o bajsa, kissa o bajsa.
*börjar sjunga* En liten båt blir ofta våt om magen när den tänker.
*med mörk röst* Vem är det som klampar på min bro? sa trollet.
Mamma, jag vill ha en ostrulle.
*andas ut*

Inga kommentarer: