fredag, juni 08, 2007

Fredag med nostalgi

Fredag är nog min favoritdag på veckan, tror jag.
Man vaknar glad med vetskapen om att det är fredag och att man har 2 lediga dagar framför sig när man jobbat klart.
På jobbet går allt extra lätt för att man vet att det är fredag och alla verkar vara på sitt bästa humör.
När man kommer hem är man alldleles extra glad för nu är man LEDIG!

Just idag ska vi på kalas, men alla andra fredagar så ger vi barnen mat i vanlig tid och när de somnat så äter maken och jag vår heliga fredagsmiddag på tu man hand i soffan framför teven.
Vi äter något extra gott och njuter av att äta middag i lugn och ro.

Som de säger over there:
Thank God It's Friday!

"TGI Friday"

Jisses vad jag kan sakna det stället och alla associationer jag får av det:
Deras nachostallrik - yummie, jag kan nästan känna smaken fortfarande.
Deras trevliga kypare som sjöng Happy Birthday för födelsedagsfirare.
Eller var det på Bennigans?
Nej, nu blev jag osäker...
15 år kan göra mycket med minnet!

Jag minns en massa.
Mina vänner, som blev min familj, de viktigaste i mitt liv.
Ett av de bästa åren i mitt liv.
Silver Diner - där vi nästan var bosatta.
Alla promenader på The Mall, särskilt de under Cherry Blossom när träden exploderade i rosa blommor.
Vardagarna i goda vänners sällskap.
Festerna med samma goda vänner och nya vänner.
Regndansen.
K som gjorde Hedvigs sopkvastdans och såg ut precis som henne.
Den trasiga stolen.
Ds ofrivilliga sexkommentar till den blyga kyparen.
Spott-tävlingen med A.
Ks chockerande översättning av negerbollar. (ja, det är sant, rakt översatt till pappan i familjen framför barnen...)
Greyhoundturen till Chicago.
Mötet med E, den första stora kärleken i mitt liv.

Minnen jag vårdar ömt.
A och K, ni kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Minnen är en viktig del av livet, goda som dåliga för det är ju de erfarenheterna som har gjort en till den man är.
Fredag är en bra dag!
Kram

Pia sa...

Vilken nostalgitrip du bjuder på! Liknande minnen har vi nog lite till mans! Hoppas fredagen blev riktigt mysig!

Anonym sa...

Lotta, du finns alltid hos mig med så glöm inte det! Härliga minnen som du bjuder på och jag vårdar dem lika ömt!!! Men många minnen har vi tillsammans i Skåne också... ;-D Många kramar A