torsdag, februari 16, 2006

En tvillingmammas privilegium

En tvillingmammas privilegium...

Att få tvillingar har fått mig att känna mig utvald, jag är stolt och lycklig över att just jag fått vara med om detta mirakel att ha två barn växande i magen på en och samma gång, detta mirakel att föda två barn på en förlossning.
Mina barn har ett syskon med sig till världen och jag får vara med om miraklet att se dem utvecklas ihop och var för sig!
De dagliga härliga ögonblicken är många:
Där inne ligger de två busarna på golvet o rullar runt om varann o på varann o kiknar av skratt! Jag blir alldeles varm i magen o fuktig i ögonen när jag tittar på dem o hör dem skratta...
De tar en liten kort paus, någon har hittat en leksak men innan jag hinner blinka är de igång igen!

Tänk så härligt - de har sin allra bästa kompis med sig dygnet runt!
Kärleken o glädjen lyser omkring dem - mina ljuvliga barn!
Sällan är man så lycklig som i dessa små ögonblick av insyn i tvillinglivet! :D

Inga kommentarer: