fredag, september 03, 2010

TGIF

Thank God It's Friday!
(Jisses vad jag kan sakna det stället och framförallt den tiden ibland - på tal om ingenting då alltså! TGI Friday's är en restaurang i USA för er som inte känner till den.)

"Trött, tröttare, Lotta" skrev jag för nån vecka sen, och ja, det skulle kunnat vara samma rubrik idag.
Jag är fortfarande jätteförkyld och är trött så in i helsicke, och detta har kombinerats med totalt 4,5 timmes övertid i veckan...
Missförstå mig inte, jag klagar inte på jobbet - jag älskar mitt jobb och jag trivs superbra i de nya lokalerna och med det nya arbetslaget!
Jag klagar på min förkylning och övertiden!
Och ja, jag vet, jag kan tacka nej - men då sätter jag mina kollegor i skiten och det vill jag inte, och en annan gång är det ju jag som vill/måste vara ledig...

Jag börjar fundera på när det är dags för nya blodprover oxå, jag börjar misstänka att mina järnvärden är på väg neråt igen eftersom jag är så himla trött.
I januari/februari fick jag ju järndropp eftersom jag hade grav järnbrist, och blev pigg igen, men nja, det behöver nog kollas upp igen snart.

På tal om att kollas upp så har jag fått remissvar från Barnkardiologen i Lund, om 4 månader ungefär kommer pågarna att få en tid.
Jag kan åberopa vårdgarantin, men då vet jag inte på vilket sjukhus vi hamnar - det känns ändå rätt så tryggt med Lund som ligger så nära, och som är ett så bra sjukhus.
Så vi väntar.
Vad är 4 månader när vi snart tagit oss igenom 2 år?

Och när vi ändå håller på med "på tal om ingenting" så har jag börjat med GI-kost nu.
Jag har sugit på karamellen länge, redan vid 1-årskontrollen efter min GBP sa läkaren att GI-kost är att rekommendera efter op för att må så bra som möjligt och undvika att gå upp i vikt igen.
Jag har stått emot länge, det är ju så gott med pasta till exempel (även om jag bara brukar äta typ max en halv dl pasta per portion) och bröd är ju oxå gott, för att inte tala om potatis.
Och lösgodis...
Där har ni orsaken.
Jag som aldrig ätit lösgodis förr blev plötsligt så totalt sugen på det för jämt - och mitt sockerberoende (som varit den stora boven i mitt viktproblem) bara värre och värre.
Och det gick ju bra att äta lösgodis ofta det första året, jag gick ju ner i vikt ändå av bara farten - men sen tog det stopp.
Under semestern gick jag istället upp två kilo...
Lösgodis, vin och god mat...
Men nu har jag gjort slut med socker - och det känns jäkligt bra!
Jag mår så himla mycket bättre utan socker och snabba kolhydrater!
Jag äter gott och jag blir mätt länge.

Dessutom så har jag ställt bilen!
Äntligen så behöver jag inte köra pågarna till förskolan varje dag för att de vägrar cykla - istället går vi de 4 kvarteren till skolan och sen cyklar jag till jobb därifrån, varenda dag!
Och igår (trotsade jag förkylningen) provade jag på en för mig ny träningsform: Linedance!
Det var riktigt skoj, men ojojoj, så svårt!

Inga kommentarer: