tisdag, april 22, 2008

Sorgligt besked

Några av er kommer säkert ihåg att jag pratat om min fd kollegas vuxna dotter som insjuknade i akut leukemi strax efter att hon fött sitt länge efterlängtade barn.
Hon fick en benmärgstransplantation och tillfrisknade, men det tog inte lång tid förrän leukemin kom tillbaka.

Idag fick jag veta att hon inte klarade striden mot cancern, hon dog redan innan jul.
Jag önskar att någon berättat för mig tidigare så att jag kunnat ge stöd och medkänsla i den svåra stunden.
Det kan jag ju visserligen fortfarande och det ska jag göra, redan i morgon, idag är klockan för mycket.

Jag tänker på dig, B, på din familj och inte minst din lilla dotterdotter som får växa upp utan sin mamma.

3 kommentarer:

Pia sa...

Vad livet är orättvist ibland :-(

Förstår att det känns jobbigt att du fått veta det så sent, men det är ju aldrig för sent att visa sitt stöd.

Gitte sa...

usch vad livet är tungt.... jag förstår inte varför unga människor ska behöva förlora sina egna barns uppväxt och barnet förlora sina förärldrar..... det är alltid tungt vem som än går bort. Men en äldre människa som på ngt sätt har fått leva ett långt liv , nej det känns inte bättre då heller jag vet....
Men jag minns att du faktiskt pratade om denna person o förstår dig att du ville veta det DÅ när det hände, men du kan visa ditt stöd nu ändå det vet jag. kramis från gitte

Nemi sa...

Nej, fy vad sorgligt!!! :-(