torsdag, september 28, 2006

Varför? 2

Varför?
Varför tänder jag inte lampan och kollar vad A håller på med utanför mitt rum?
Varför reagerar jag inte direkt på doften?

Nej, istället hinner han krypa upp i min säng, lägga sig på kudden bredvid mig, trycka sin lilla kalla rumpa mot mitt bröst och borra in sig under mitt täcke.
Jag hinner lägga armen om honom och mysa lite innan signalerna från min näsa når hjärnan...

Nu, först nu, tänder jag lampan.
Ja.
Bajs i den lilla söta rumpan, bajs på kudden, bajs på lakanet, bajs på min arm, bajs på mitt bröst...

Varför i hela fridens namn tar han av sig en blöja han bajsat i?
Det finns bättre sätt att börja sin dag på, jag lovar...

2 kommentarer:

C sa...

Fniss... förlåt att jag skrattar, jag kunde helt enkelt inte låta blir. So sorry.

Fy va äckligt, en liten bajsunge...

Anonym sa...

Bläää vad äckligt, men så härdad man blir som förälder!
Kram